Zijn wij het enige land dat landsnamen vaak met land laat eindigen?

Enkele voorbeelden uit het Engels bijv. Russia-Rusland, France-Frankrijk, Germany-Duitsland. Netherlands-Nederland. Uit het Duits en Frans dacht ik ook dat het anders klinkt allemaal.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De uitzondering die de regel bevestigd is dat ze in Engeland het over Poland hebben en wij over Polen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja klopt, maar meer dan dat is het eigenlijk niet

Het beste antwoord

Nee hoor, we zijn niet de enige, maar net als wij gebruiken de meeste landen daar hun eigen taal voor. Zoals je in azië een hoop landen hebt die eindigen op -stan (Pakistan, afghanistan, dagestan, kazachstan, tadjikistan etc). of zoals de duitsers, die gebruiken dan weer -rijk. Frankreich, Osterreich etc.

In Nederland doen we het wel veel, maar we zijn dus zeker niet de enige.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In het Noors wordt het ook gebruikt. Rusland = Russland, Duitsland = Tyskland etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duitsland - Deutschland, Griechenland, England.
Engeland - England, Poland, Ireland.
Zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.
Nederland staat hierin dus niet alleen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thailand. Eindigd ook op land in het engels.