Beïnvloed regen de temperatuur?

Stel, er valt meer neerslag door een aërosolenwolk die naar bendeden komt, beïnvloed dit de temperatuur van dit moment?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Ja, in een regenbui is het bijna altijd een paar graden kouder. Dit komt omdat de regen uit de bovenlucht komt waar het kouder is dan dicht bij het aardoppervlak. De omgeving koelt af onder invloed van de regenbui.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Uiteraard wordt het tijdens een regenbui kouder. Dat komt omdat vaak de lucht in de buienwolk op grote hoogte kouder is en de regen dat meeneemt naar beneden. Bovendien koelt het op de grond af door verdamping van het water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het ook zelf uittesten (heb je al talloze keren gedaan)
Als je in zon op het strand staat en je lichaam is droog, voelt dat veel warmer aan dan wanneer je net bent wezen zwemmen, de druppels water op je lichaam zorgen voor een aanzienlijke afkoeling