In welk land liggen de meeste steden?

In welk land liggen de meeste steden? dorpjes etc. dus niet meegerekend.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Dat is natuurlijk een heel leuke vraag, maar het is toch meer een quiz-vraag, dan een vraag waar je werkelijk iets aan hebt.

Want over het algemeen zal toch gelden, dat in grote landen meer steden zijn dan in kleine landen. De uitzonderingen daarop zullen die landen zijn die heel groot zijn en dunbevolkt en heel klein en dichtbevolkt, zoals Belgie en Nederland.

Verstedelijking of urbanisatie zegt iets over het aantal mensen in een land dat in stedelijke gebieden woont. En met een slag om de arm zou je dan best kunnen stellen, dat in landen met een hoge urbanisatiegraad, er ook veel steden zijn.

Landen met een hoge urbanisatiegraad zijn b.v. Engeland, Zweden, Venezuela, Egypte en Australie.
Dat kun je hier allemaal schitterend bekijken:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Urbanized_population_2006.png
Als je een paar keer klikt op het plaatje kun je heel ver inzoomen, en hoe zwarter het land hoe meer steden, of beter gezegd, hoe meer mensen daar in steden wonen.

Daar komt overigens ook nog bij, dat het er maar vanaf hangt wat jij onder een stad verstaat. Het stadje Buren in Gelderland is echt een stad, maar heeft 25.000 inwoners. Er zullen dorpen in Nederland zijn, die veel meer inwoners hebben, en dus meer verstedelijkt zijn dan Buren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen antwoord maar voor het waarschijnlijke verwijderen (ik gaf gisteren per ongeluk een half antwoord omdat ik niet gezien had dat de vraag nog een deel bevatte en hups weg was het) een plusje want je hebt meer aan jouw antwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou @Hallodaar, Mesher zit er niet ver naast.
http://www.buren.nl/index.php?simaction=content&pagid=1166&mediumid=10
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Hallodaar, je hebt gelijk, dat had ik misschien wat duidelijker neer moeten zetten. Volgens mijn informatie klopt het getal voor de gemeente Buren, en het stadje zèlf zou maar 2510 inwoners hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoewel ik het land met de meeste steden mis vind ik dit toch het beste antwoord.

Andere antwoorden (2)

china denk ik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
India ..........