Zwart zand is eigenlijk ook geel zand, alleen zit er meer humus in, dat zijn organische deeltjes die het zand donker kleuren en mede ook het zand vruchtbaar maken.
Door zwart zand op te lossen in water en het daarna te laten bezinken, krijg je een scheiding tussen het gele zand( zwaarder) en de organische stoffen+ hele fijne deeltjes geel zand.( lichter)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op soortelijk gewicht dmv een soort centrifuge.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie het patent: http://www.patentgenius.com/patent/5837151.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ of trilband
Cryofiel
11 jaar geleden
Dus geen arme Chinese kindertjes met pincetten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hahaha cryo!!!
eerst het zwarte zand er af dan het gele
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
c+, want zwart zand ligt inderdaad in de natuur bovenop.