De naam Aalderinkshoek bestaat nog steeds.

Aalderinkshoek vormt samen met de Kerkelanden de Wierdensehoek.

"Ten westen van Almelo bevinden zich de buurten Aalderinkshoek en de Kerkelanden, samen de Wierdensehoek genaamd."

http://www.almelo.nl/Smartsite.shtml?id=52761

Waarschijnlijk heeft het de naam Wierdensehoek, omdat die twee wijken tegen Wierden aanliggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuke vraag, aangezien ik in die hoek heb gewoond!
Tot aan het begin van de jaren zestig was de Aalderinkshoek een landschappelijk ongeschonden
gebied met diverse vaak eeuwenoude boerenerven die voor het grootste deel behoorden tot het
landgoed Huize Almelo. Daarna zijn plannen ontwikkeld voor de bouw van de wijk Aalderinkshoek. Hierbij verdwenen alle agrarische opstallen.
Maar er staat nergens informatie over een naamswijziging. Vermoedelijk vergis je je. De Almelose wijk waarin de Aalderinkshoek ligt heet Wierdensehoek. In de gemeentelijke indeling is het wijknummer 14. En die bestaat uit:
Dijkstraat en omgeving
Rohof en omgeving
Kerkelanden
Aalderinkshoek Noordoost
Aalderinkshoek Zuidoost
Aalderinkshoek Noordwest
Aalderinkshoek Zuidwest
Amadea