De onmiddellijk winbare reserves liggen ongeveer op 25.000.000 ton plus nog vele niet nader onderzochte gebieden plus het eventueel winbare uit zeewater (400.000.000 ton)
De jaarlijkse productie ligt op 35.000 ton.
De grootste landreserves liggen in Zuid Amerika (Bolivië , Argentinië , Brazilië en Chili.)
Ook Australië en China hebben een heel grote reserve.(Rusland mogelijks ook)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja hoor. Er is ongeveer nog 25.5 miljoen ton lithium beschikbaar, waarvan 9.5 miljoen ton rendabel gewonnen kan worden. Deze 9.5 miljoen ton is nog genoeg voor 380 jaar, op basis van huidig gebruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het huidige gebruik als maatstaf neemt kunnen we nog wel even vooruit zoals eerder is aangegeven.
Het probleem is natuurlijk dat je niet weet of er in de toekomst andere (interessantere) toepassingen worden gevonden waardoor het verbruik plotseling toeneemt.