zeeklei. Daarom is er in West-Brabnt en Zeeland veel suikerbietenteelt. En in West-Brabant suikerfabrieken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in de noordoostpolder flevopolder en de haarlemmermeerpolder waar vroeger open water was groeien de suikerbieten goed , ook zeeland gaf ruime oogsten , maar de beste kwaliteit kwam van het eilandje tiengemeten , dat is nu natuurgebied , maar suikerbieten komen eigenlijk uit heel nederland , ik heb vroeger in de binnenvaart veel suikerbieten gevaren naar veel suikerfabrieken oa hoogkerk halfweg puttershoek
zevenbergen dinteloord oud beijerland roosendaal , veel fabrieken zijn gestopt of gesloopt , zover ik weet bestaat alleen dinteloord nog , en dat is idd noord brabant