Deserta Grande , een eiland van de Desertas Eilanden op Madeira heeft 1 officiële inwoner.
Zijn huis is tevens een huis voor natuurbeschermers en enige gebouw op dit eiland van 30km².
Er is zoet water.
(behoort tot Portugal)

Toegevoegd na 22 minuten:
En het kleinste bewoonde? One House island
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het kleinste bewoonde eiland ter wereld is Nauru in de Stille Oceaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Pampus.
0,03 vierkante km.
Het fort is permanet bewoont door 2 mensen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat niemand met zekerheid kan zeggen wat het kleinste bewoonde eiland ter wereld is, aangezien niet van elk mini-eilandje bekend is of er misschien een zonderling figuur is gaan wonen of misschien wel een schipbreukeling.

Op een eilandje in de Zwolse grachten staat overigens ook een huis (de tuinen hiervan zijn aangelegd door tuinarchitecte Mien Ruys). Ik weet alleen niet of het huis inmiddels een brug of weg naar het vast land heeft, maar het is in elk geval kleiner dan Pampus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoiets komt toch wel in de richting.....?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er ''woont''hier in de polder een zwerver op een eilandje van zo'n 30 m2 in een houten hutje van afval en vuilnis zakken.