In 2005 schatte men dat er ongeveer 80 wolven in Frankrijk leven in 7 tot 11 roedels. Het jaar daarop wordt een aantal op meer dan honderd dieren geschat.
fremar
12 jaar geleden
Sinds 1992 is de wolf terug in Frankrijk, via Italie. Begin 2010 werd hun aantal geschat 180, verdeeld over 29 meutes.

De wolf is een schuw dier en daarom niet makkelijk waar te nemen, daarom is het onmogelijk om te zeggen hoeveel er precies in Frankrijk zijn.

Door onderzoek naar uitwerpselen en haren en zelfs een trackingsysteem, kunnen ze het aantal wolven globaal in kaart brengen.

Toegevoegd na 6 minuten:
http://www.loup.developpement-durable.gouv.fr/spip.php?rubrique20
Op deze site uit staat dat het aantal wolven per jaar met zo'n 15% toeneemt. Het aantal wordt geschat op 180 tot 200
Deze gegevens zijn van 2010/2011.