Wat zijn alternatieve energie bronnen voor Nederland en Japan?

Energie bronnen die goed bij deze landen passen, maar nog niet helemaal ontwikkeld zijn etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wind en getijdenkrachten lijken me voor beide landen van toepassing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor beide landen is de zogenaamde 'Blauwe Energie' een voor de hand liggende optie!

Een verschil in zoutgehalte kan energie opleveren, zogenaamde blauwe energie. Veerman onderzocht de optimalisatiemogelijkheden van reverse electrodialysis (RED), een systeem waarbij zout en zoet water tussen stapels ionenwisselende membranen stroomt. Door het verschil in zoutconcentratie tussen het zoute en zoete water verplaatsen positieve natriumionen en negatieve chloorionen zich door membranen richting het zoete water waardoor een stroom ontstaat. Hetzelfde principe wordt toegepast in elektrodialyse, een techniek om zouten uit water te verwijderen met behulp van elektriciteit. Bij RED gebeurt het omgekeerde en ontstaat er juist elektriciteit....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof in waterstof .....onbegrensde mogelijkheden , niet vervuilend en alom aanwezig...maar dat is voor de toekomst.
Nu zijn de energiebronnen vooral windenergie en in mindere mate zonne-energie ook bio massa technieken.
Getijden-energie en aardwarmte zijn mogelijke alternatieven in de toekomst of misschien nog andere energie indien er een doorbraak komt (donkere energie?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas heeft men voor het verkrijgen van waterstof energie nodig en het is niet mogelijk om van de energie die door waterstof ontwikkeld wordt zowel een apparaat in beweging te zetten en tergelijker tijd wederom waterstof uit water te winnen. Diegene die dat uitvind word niet alleen multimiljonair maar verstoot zelfs Nobel van de hoogste plek betreffende eeuwige roem, diegene vindt namelijk het perpetuum mobile uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja , dat besef ik ....waterstof wordt al toegepast , maar nog veel te duur, te omslachtig en er is bijna evenveel energie nodig om energie op te starten.
Maar toch geloof ik in een doorbraak in de nabije toekomst