Ze zijn daar ooit gevestigd omdat de schepen daar aankomen.
Dat lijkt me tog vrij logisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De belangrijkste reden is de 'status'. Elk financieel bedrijf die zichzelf respecteerd en door anderen als -geloofwaardig- moet overkomen moet een kantoor in een financial centrum hebben. (geldt niet enkel voor Lower Manhattan)
Indien ze er geen kantoor hebben, worden ze niet als betrouwbaar partner gezien en kunnen ze deals mislopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen, dat is zo historisch gegroeid. Nederland heeft er de eerste nederzettingen gebouwd. Dit omdat het eenvoudig te verdedigen was.