Welke grondstoffen zijn er in Europa?

Nergens duidelijk te vinden en ook geen kaartje te vinden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (2)

Hier is een kaartje: http://maps.howstuffworks.com/europe-land-use-resources-map.htm

steenkool, gas, olie, goud, uranium, ijzer, zilver, bauxiet, vis, hout zijn de hoofdgrondstoffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Europa is heel rijk aan grondstoffen ,quasi alles zit hier in de grond.
De hoeveelheden , exploiteerbare hoeveelheden , reserves en het economisch haalbare is een andere kwestie.
Europa voert enorme hoeveelheden ertsen en bewerkte metalen in , hetzelfde geldt voor energiebronnen en andere materialen . Deels door schaarste en deels omwille van economische (zelfs politieke ) redenen.
Er zijn slechts enkele grondstoffen die Europa niet heeft ...
kopra en rubber zijn een paar voorbeelden.
Kaarten met grondstoffen worden (omwille van de gigantische variatie ) , meestal (maar hoeft niet per se )ingedeeld in specifieke categorieën ....zoals natuurlijke'energiebronnen (gas steenkool...) , ertsen (ijzer , bauxiet...) en andere ontginningen voor bijv. de bouw , de voedingnijverheid en de landbouw.
Voor kaartjes kijkt je misschien best naar het 'specifieke land ' ofwel naar 'globale' kaarten . Specifiek voor Europa ...die zijn schaars en weinig gedetailleerd.

Toegevoegd na 14 minuten:
Wat wel veelvuldig te vinden is over 'grondstoffen' in Europa zijn staafdiagrammen .....die de hoeveelheid gewonnen grondstoffen aangeeft (of reserves)