Waar als ik Nederland intype op wikipedia komt er alleen een kaart te staan van Nederland in Europa en staan er niet de 3 caribische eilanden bij?

Want Saba, Sint eustatius en Bonaire zijn toch ook gewoon nederlandse gemeenten?

Toegevoegd na 28 seconden:
(sorry waar moest waarom zijn)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat die eilanden bijzondere Nederlandse gemeenten vormen. Ze worden dan ook wel gewoon afgebeeld op http://nl.wikipedia.org/wiki/Koninkrijk_der_Nederlanden . Het zou erg onoverzichtelijk worden wanneer bij elk land ook de bijzondere gemeenten worden vermeld op de wiki van de hoofdpagina van dat land. Nu is bij Nederland duidelijk te zien waar in Europa het zich bevindt. Wanneer je ook de bijzondere gemeenten op de kaart zou zetten is het overzicht compleet weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het koninkrijk der Nederlanden bestaat uit Nederland, Aruba, Bonaire, Curaçao, Sint-Maarten, Saba en Sint Sint-Eustatius.
Nederland is 'gewoon' Nederland gebleven, de relaties binnen het Koninkrijk zijn veranderd. Een afbeelding van Nederland hoeft de eilanden dus niet te bevatten, een afbeelding van het Koninkrijk der Nederlanden wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn tegenwoordig kaarten met de eilandjes erbij .
Maar typ het best Koninkrijk der Nederlanden en niet Nederland alleen. ( hoewel wanneer je Koninkrijk der Nederlanden typt je ook in oudere historische ~Beneluxkaarten terechtkomt)
Vele kaarten op het net zijn al iets ouder en houden geen rekening met de overzeese gemeenten.
Wiki is al aangepast.