Waarom wordt de kerncentrale van Tsjernobyl de kerncentrale van tsjernobyl genoemd, terwijl pripyat veel dichter bij die centrale ligt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooie foto's zitten hier tussen http://pripyat.com/gallery voor als je belangstelling hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@nkvd bedankt! Ik ga ze morgen bekijken.

Antwoorden (1)

Bij de bouw van de Chernobyl kerncentrale in 1970 bestond Pripyat helemaal nog niet. Die stad is aangelegd tegelijkertijd met de bouw van de centrale, om de mensen die in de centrale aan het werk gingen, te huisvesten.

Chernobyl bestaat al veel langer, en men zal de centrale al een naam gegeven hebben bij de plannen voor die centrale, en later een naam gegeven hebben aan die nieuwe stad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt! Wil sinds deze week alles over Tsjernobyl weten:p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te laat met mijn antwoord, maar ook niet nodig. Jouw antwoord is goed.