Wat voor een gesteente is dit?

Kijk mijn Profielfoto

Toegevoegd na 1 uur:
het is zilverkleurig het voelt koud aan en het is hard
Gevonden: in het zand.
Als ik er een vlam onderhoud dan wordt het zwart

Toegevoegd na 1 uur:
het is niet magnetisch

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Het zou het mineraal borniet kunnen zijn, dat is koperijzersulfide.
Plaatje bij antwoord
Amadea
12 jaar geleden
Misschien is het nuttig om een beetje uitleg te geven bij de steen :
Waar heeft U hem gevonden?
Voelt hij vettig aan ?
Is ie zacht van structuur of hard ?

Op het eerste gezicht lijkt hij een beetje op grafiet of een nikkelhoudende steen of ander metaalhoudend erts.
Is ie metaalhoudend denk je?

Toegevoegd na 42 minuten:
Wanneer ie hard aanvoelt , wanneer je met je vingernagels geen blaadjes kunt afprutsen ... vergeet dan graniet.
Denk dan toch eerder aan een metaalertshoudend mineraal : nikkel tot lood

Toegevoegd na 43 minuten:
graniet moet grafiet zijn (tikfoutje)