Wie weet wat dit "brandende ding" zou kunnen zijn?

Als ik vanuit den haag richting het noordoosten kijk (vanaf 11 hoog). dat is dus recht richting amsterdam, dan zie ik aan de horizon al dagen een soort lichtje branden.

Nu heb ik met een telescoop gekeken wat het zou moeten zijn. Hiermee zag ik dat het een brandende fakkel achtig ding is. maar dan heel ver weg. zo ver dat ik dat niet meer zou moeten kunnen zien (bolling van de aarde). Iemand een suggestie wat het zou kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan je nou vanuit Den Haag Amsterdam zien?

Antwoorden (2)

Op de Amstertoren, bij het Amstelstation, staat een woon/kantoortoren met een soort zwaailicht erop. Het zou kunnen zijn dat je die ziet. Die staat in Amsterdam Zuid-Oost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk zie je het affakkelen van gas bij Tata-steel in IJmuiden (voormalig Corus).
Plaatje bij antwoord