hoe gebruiken wij water om onszelf te verdedigen?

ik snap deze vraag niet bij mijn geo ik hoop dat iemand mij de antwoord kan vertellen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Vroeger maakten Nederlanders als ze aangevallen werden de dijken lek. Het land liep dan onder water en de aanvaller kon niet verder of was door het water opgesloten. Tegenwoordig met vliegtuigen heeft dat niet zoveel zin meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk eens aan een oud kasteel, daar zat een gracht omheen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is een term voor, als het gaat om water gebruiken om land te verdedigen: inundatie.
Bekende voorbeelden: de Hollandse Waterlinie en de Stelling van Amsterdam.
Inundatie is toepasbaar op plekken waar je het waterpeil kunt beheersen: je zet een gebied voor of rondom het gebied dat je wilt beschermen, onder water - en dan ver genoeg onder water om te zorgen dat het gebied niet begaanbaar is, maar niet diep genoeg om het bevaarbaar te maken.

Zie voor meer informatie en links hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterlinie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brandweerslangen die worden ingezet bij rellen.