In Europa jaarlijks het Ladoga Meer in Rusland , De meeste Finse Meren (7000) ,De Botnische Golf ten Noorden van de Alanden , de Witte Zee ....soms ook de Finse Golf en delen van de Oostzee.
Alle meren in Siberië en Mongolië , het grootste zoetwaterreservoir : het Bajkal Meer . Alle verbindingszeeën tussen de eilanden in Canada , met inbegerip van de Hudson Baai , Alaska, De Bering Straat, Een groot deel van de Noordelijke Ijszee , dat niet beïnvloed wordt door onze warme golfstroom.
In het Zuiden : alle binnenzeeën van Antarctica : Ross Zee, Wendell Zee (die zelfs in de zomer niet ijsvrij zijn.
Tijdens strenge winters zijn er perioden dat heel veel meren in Europa tijdelijk toevriezen , waaronder de Lochs, de Nederlandse Plassen , zelfs delen van de Noordzee .... maar dat is nooit voor een ganse winterperiode;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou geen idee hebben.

Maar het meest voor de hand liggende is gewoon plaatsen waar het in de Winter erg koud is en het vriest en als de temperatuur onder het vriespunt blijft.