Ja, uit het hars van sommige bomen in die regio werden de korrels voor de heerlijk ruikende wierook gewonnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn nog steeds bomen in Ethiopie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ethiopië is een groot land met verschillende landschappen.
Het gebied van de Blauwe Nijl en de naburige hoogvlakten is en was vroeger uitgesproken vruchtbaar , met heel veel bomen.
Zuidelijker delen zijn steppen en savannen waar gras overheerst , maar waar nog steeds bomen zijn en waren.
Het Sahel gedeelte heeft jaren last gehad van de droogte , maar juist een aantal bomen hebben het overleeft.
Ethiopië is één van de heetste plekken op Aarde : Er zijn ook woestijnen die zeer schraal zijn en quasi boomloos.
In het Zuidwesten zijn er zelfs nog volledig onontdekte gebieden....waar men af en toe nog een ongecontacteerde stam ontdekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beantwoord zijn vraag niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toch wel ,maar ik breidt het antwoord uit omdat Ethiopië een land is en geen streek