ik heb op het strand een steen. welke steen soort is dit?

Ik was op hets stradn aan de noord zee en toen vond ik een steen die kon drijven en is ongeveer 14 gram wat is het voor steen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is het Puimsteen. Maar doordat je geen foto plaatst is het moeilijk te zeggen. Het zou ook zeeschuim ofwel, ""ossa sepia" kunnen zijn. Echter dat is meestal ovaal vormig en komt uit een inktvis achtig wezen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor zover ik weet drijven stenen niet, het zou natuurlijk een stuk koraal kunnen zijn oid
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Erg onscherp, de foto. Kan niet zien of dit een steen is. Denk ik ook niet. Te licht van gewicht. Misschien een braakbal van een of andere vogel?? Misschien is de "steen" open te snijden?? Misschien is het een stuk spons met veel vuil??