Heeft de bebouwing op het noordelijk halfrond van de westerse landen invloed op de rotatie van de aarde?

Op het Noordelijk halfrond zijn veel meer grote steden met wolkenkrabbers en dergelijke dan op het Zuidelijk halfrond. Deze steden en bebouwingen zijn veel zwaarder dan die van de steden op het Zuidelijk halfrond. Heeft dit invloed op een ronddraaiende Aarde en kan het ook dat het zwaartepunt van de Aarde verplaatst wordt en de aarde kantelt? Dit zou dan ook een oorzaak kunnen zijn van de klimaatverandering, als dit allemaal mogelijk is.

Wanneer je op een iets op een ronddraaiende bal plakt gaat deze ook kantelen en anders draaien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

De hoek van de as van de aarde verschuift altijd een beetje, maar de bebouwing heeft hier verder niks mee te maken, je maakt deze gebouwen namelijk ook weer van grondstoffen die uit de grond komen van het noordelijk halfrond. Er zal misschien een klein beetje massaverschil optreden maar het zal aarde verder niet veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, want die bebouwing maakt de aarde niet zwaarder. Alle materialen waren er al in de vorm van klei, waar stenen van gemaakt worden, zand waar cement van gemaakt wordt, ijzer als erts in de grond, hout in de vorm van bomen, enz, voordat de mens er gebouwen van ging maken.