wat is een grotere strand-plaats: Scheveningen of Oostende(België)?

zie vraag

Toegevoegd na 2 dagen:
ik bedoel met deze vraag hoe veel toeristen er naar komen, hoe groot enz..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Oostende is groter dan Scheveningen.
Oostende heeft een oppervlakte van 37,72 km2 en 70.000 inwoners.
Scheveningen heeft 56.000 inwoners. Oppervlakte weet ik niet.

MAAR: Scheveningen is geen aparte gemeente. Het is een stadsdeel van Den Haag. En Den Haag is veel groter dan Oostende met bijna 500.000 inwoners en een oppervlakte van 98,2 km2.