Hoe zou het leven zijn zonder insecten?

Ik heb persoonlijk een ongelooflijke hekel aan alle insecten. En van mijn part kunnen ze allemaal gewoon uitsterven..

Zonder bomen zouden wij amper meer kunnen ademen. Wat zou er gebeuren als er geen insecten meer waren op de wereld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (10)

Dan zouden er geen bloemen meer zijn, want die hebben insecten nodig om voor te planten (bestuiving).

Toegevoegd na 2 minuten:
Ohja, ook geen insecteneters meer, en dus ook geen roofdieren meer die insecteneters eten... Hele voedselketen overhoop gegooid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen bloemen meer veel vogels uitgestorven en de natuur wordt een ramp.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom die min nou weer? Wat is er zo fout hieraan? C+
ronron1212
12 jaar geleden
Widar ik heb een min vriendje
Er zouden geen bloemen zijn. Maar ook alle vuil zou niet opgeruimd zijn door de natuur. Insecten maken daar namelijk deel van.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb ook zo'n enorme hekel aan insecten. Jegg, vooral om de muggenbulten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen bloemen, geen fruit. (of je moet met de hand gaan bestuiven)
geen vogels (eten insecten), en dus ook alles wat vogels eet verdwijnt
Wat diersoorten betreft horen insecten bij de grootste groep.Er zou dus heel wat veranderen.

Toegevoegd na 1 minuut:
malaria en andere ziektes zouden ook verdwijnen. Maar welke ziektes je er dan voor terugkrijgt.. geen idee
12 jaar geleden
Dan is er geen leven.
Ook de mens Zal niet kunnen leven.
Zoals Einstein het ook al zei.
ALS de bij uitsterft zal de mens in 5 jaar volgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mens zou waarschijnlijk niet kunnen overleven als er geen insecten meer waren.
Insecten worden door de meeste mensen als vervelend of schadelijk beschouwd. Sommige zijn ook gevaarlijk of schadelijk. Maar men vergeet dat wij niet zonder de meeste insecten kunnen leven:

Insecten zorgen voor de bestuiving van bomen en gewassen, waardoor deze vrucht kunnen dragen. 1/3 van ons voedsel is afhankelijk van bestuivende insecten.
Insecten worden ingezet als biologische bestrijders, zodat er minder pesticiden nodig zijn in de landbouw.
Insecten zijn voedsel voor andere insecten, voor vogels, egels, vleermuizen, voor nog heel veel andere dieren en ook voor veel mensen.
Ook zijn ze de grote opruimers van de natuur, want dankzij insecten worden mest en dierlijke en plantaardige resten ‘gerecycled’.

Zonder insecten zouden alle ecologische systemen op aarde in enkele dagen teloor gaan en zou de mens niet overleven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoera voor de kleine kriebelbeestjes. Prachtig hoe alles samenhangt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Insecten worden ingezet als biologische bestrijders, zodat er minder pesticiden nodig zijn in de landbouw. Waarvoor heb je pesticiden of biologische bestrijders nodig als er geen insecten meer zijn??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat 09 zegt... Er valt dan niks meer te bestrijden.
Het leven zonder insecten zou niet alleen onmogelijk, maar ook erg akelig zijn. Zet je hekel eens opzij en kijk eens aandachtig naar ze, zie hoe mooi en interessant ze zijn. En... een vlinder is ook een insect, en daar heb je toch geen hekel aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo’n dertig procent van het voedsel dat wij eten is afhankelijk van bestuiving door bijen, waarvan de meeste wilde bijen zijn.
Maar bestuiving is slechts een van de nuttige taken die door insecten verricht worden. Insecten houden de aarde schoon door een efficiënt recyclingsysteem, aangezien ze dode planten en dieren tot opnieuw bruikbare grondstoffen verwerken.
Zo wordt de grond verrijkt en met de vrijgekomen voedingsstoffen groeit er weer van alles.
Zonder insecten zouden wij overspoeld worden met dode planten- en dierenresten.
Insecten zouden worden gemist als hun werk niet wordt gedaan!!
Beschouw eens wat er is gebeurd in Australië, waar nu miljoenen stuks vee worden gehouden. En veekudden verspreiden natuurlijk overal mest. Niet alleen was dat geen fraai gezicht, maar de mest vormde ook nog eens een broedplaats voor een inheemse vlieg — een plaag voor zowel mensen als vee. Dus werden er mestkevers uit Europa en Afrika geïmporteerd. Probleem opgelost!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn bijna 1 miljoen soorten insecten op de wereld bekend.
Ze zijn een zeer belangrijk onderdeel van de voedselketen.
Insecten zorgen voor een groot deel voor de recycling van dode organische stoffen.
In zoet water zullen zonder de insecten de vissen uitsterven, maar ook al de dieren die vis eten en al de dieren die weer deze dieren eten.
Het zelfde geldt voor de insectenetende vogels.
De hele plantenwereld zal op zijn kop staan, omdat veel planten/ bomen zich niet voort kunnen planten zonder insecten, maar ook alle dieren die in deze planten/ bomen leven zullen verdwijnen.
En alle roofdieren die deze dieren weer eten.
De mens zal een deel van zijn voedsel kwijt raken, doordat er minder soorten zullen groeien en vrucht geven.
Wil de zelf de insecten weer gaan waarderen, begin dan met fotograferen van insecten en dan niet alleen maar vlinders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer nieuwe foto? Ziet er goed uit hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zo goed uit, heb je honger?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu je het zegt... Maar nee, ik wou alleen eventjes aardig zijn! Laat ik ook wel de volgende keer ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(Ik had het trouwens over je profielfoto he..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
09090989, ha, ha, had net een foto er bij gezet van die andere kevertjes, dus dacht ik dat je die bedoelde, dus ben je wel aardig, dus ja, ik zie er wel goed uit he.
:-))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
viridiflavus, de evolutie heeft de beestjes in de zoute zee, een andere richting laten evolueren, maar ze zijn er wel, allelei soorten springstaarten en kreeftachtige en ook daar bestaan veel soorten parasieten, maar dat zijn natuurlijk geen insecten.
Indien in het zoete water er geen insecten zouden zijn, dan zou er een totaal ander evenwicht ontwikkelen, met totaal andere dieren, we kunnen ons dit niet eens voorstellen, wat de gevolgen hiervan zouden zijn.
dat je hekel hebt aan insecten begrijp ik , vooral die mug die je s'nachts steekt is niet favoriet (Noach is vergeten dat beest dood te slaan bij de zondvloed ) maar als je er goed naar kijkt wat die beestjes allemaal doen voor ons , dan ben ik dankbaar dat ze er zijn , alle natuur zit aan elkaar vast en kan niet zonder elkaar en een leven zonder insecten is op den duur niet mogelijk , als bijvoorbeeld de bijen zouden verdwijnen zou de hele flora en fauna uitsterven , deze groep is heel belangrijk , kijk eens goed naar de hommel en geniet ervan , dus wees zuinig op deze kleine vrienden. suc6