Je kunt volkomen veilig zonder beschermende bril naar een maansverduistering kijken.

Het kijken naar de maan is onder normale omstandigheden al niet schadelijk voor de ogen omdat de maan slechts het licht van de zon reflecteert.

Bij een maansverduistering zal, door de halfschaduw van de aarde, alleen nog maar minder licht van de maan afkomen, hij kleurt van geel naar rood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, zelfs een volle maan is zonder bescherming te bekijken, dus een verduisterde maan zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij een zonverduistering moet je met een bril of andere bescherming kijken naar de maan verduistering niet daar kan je gewoon naar kijken geen enkel probleem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je met een
beschermende bril niet veel Maan zult zien.
De gemiddelde magnitude van een volle Maan is -12....zelfs met een telescoop hoef je geen bescherming.
En vergeet niet dat de Maan geen licht uitstraalt ....dat is gewoon weerkaatsing van het Zonlicht