In de buurt van de Noordpool en de Zuidpool
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De polen 'wandelen'. Nu zit de magnetische noordpool in de buurt van de zuidpool. De magnetische zuidpool zit in de buurt van de noordpool.
De Aarde is een grote vloeibare magneet. Alleen het buitenste velletje is hard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-De magnetische zuidpool bevind zich in de geografische noordpool.
-de magnetische noordpool bevind zich in de geografische zuidpool.

Dus eigenlijk omgekeerd als je het zo bekijkt. Magnetische velden gaan ALTIJD van noord naar zuid. (zie afbeelding, dat stelt de aarde voor)

Vb:
Als j een compasnaald hebt, wijst dat altijd naar het noorden dat komt omdat je in de geografische noordpool een magnetische zuidpool hebt. Noord en zuid trekt elkaar altijd aan.
Daarom wijst het compasnaald altijd naar het noorden omdat daar de magnetisch zuidpool ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De aardmagnetische polen zitten net andersom dan de aardrijkskundige polen. Wat bij aardrijkskunde de noordpool is, is bij het magnetische veld de zuidpool en andersom ook.
Dit is het goede antwoord!