Recentere metingen:
Hoogste gemiddelde temperatuur :34,5°C in Etheopië
(extreemste gemiddelde temperatuur : Libië 1922 :57,3°C

Laagste gemiddelde temperatuur : Centraal Antarctica :-58°C
(extreemste gemiddelde temperatuur :1952 : Vostok-Siberië :-89,2°C)

In vroegere tijdperken was de temperatuur soms veel hoger of lager 5 In het Hadeïcum waren temperaturen tot 400°C geen uitzondering . Tijdens de eerste ijstijd in het Archeïcum was er over gans de Aarde een ijslaag van meer dan 1 km dik)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk rond de - en + 50•c
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij de minimum temp ca. -85 en de maximale bij de vorming een paar duizend graden (temp van lava en magma)