hoe kun je het best aardrijkskunde leren?

Ik heb morgen een toets van aardrijkskunde over 9 paragrafen, het is een proefwerk.
Ik heb het al een paar keer doorgelezen.
Maar hoe zorg ik er voor dat ik het morgen kan.
Ja ik weet het, het is dom om nog niet het te kunnen maar ik ben een aantal dagen ziek geweest

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.7K

Het beste antwoord

Uit onderzoek is gebleken dat je het best kan leren door de stof aan iemand anders uit te leggen.

Probeer je jongere broertje/zusje de stof uit te leggen of anders je ouders. Die hebben er meestal wel oren naar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Geef even aan wat voor onderwerpen het zijn, dan kan er beter antwoord op gegeven worden.

Zelf helpt het mij om na een tekst geleerd te hebben het boek dicht te slaan en het aan een denkbeeldige vriend van me uit te leggen.
Verder moet jij je bedenken dat er vaak vragen gesteld zullen worden als: Noem 5 eigenschappen van ...
En: Noem 2 verschillen en overeenkomsten tussen ...

Zulke dingen staan vaak niet letterlijk in je tekst, maar kan je er wel zelf uithalen. Leer de tekst op deze manier door steeds verschillen, overeenkomsten en eigenschappen van de onderwerpen op te schrijven tijdens het leren.

Toegevoegd na 27 minuten:
Nog een bekende truc:
Als je een aantal dingen moet onthouden helpt het om die dingen in gedachte in je eigen woning te plaatsen en als je ze moet herinneren wandel je in gedachte je woning door.
In de gang bij de voordeur staat object 1, in de keuken object 2 enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak altijd een samenvatting, meestal met de begrippen, schuin gedrukte woorden en opsommingen.
Kijk een op www.woordjesleren.nl
Voor alle vakken is dat wel handig, je kan het overnemen in wrts. Ik bewerk het vaak in Words en dan maak ik er een samenvatting van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet de vragen op muziek die je leuk vind. Maak er een liedje van. Probeer hiermee de vragen en antwoorden samen te voegen in een nummer. Muziek en teksten blijven beter hangen dan saaie stof. Maak er dus iets leuks van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal lees ik het een keer helemaal door en dan pak ik de bosatlas erbij. Hier kan je zelf vragen verzinnen, want je moet het bij aardrijkskunde toch allemaal toepassen. Dan kan je het goed leren.
Soms kijk ik ook in de krant voor aardrijkskundige artikels omdat mijn leraar vreemde neigingen heeft hierover vragen te stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier een paar tips:
1 Maak samenvattingen
2 Maak een begrippenlijst en omschrijf elk begrip kort en krachtig
3 Neem elke 45 min een pauze van 5 min
4 GA OP TIJD SLAPEN!