Wat is het ergste dat kan gebeuren als de kerncentrale in Japan een meltdown krijgt?

Wat is de schade die het land heeft als de kerncentrale in Japan een meltdown krijgt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De meltdown zelf : die kan de grond in de wijde omgeving besmetten op zeer langdurige wijze (tot 300 miljoen jaar)
Hypothetisch is er een zogenaamd China Syndrome mogelijk waarbij de kern zich door de Aarde boort en de andere kant weer opduikt (In dit geval zal dat in de buurt van Uruguay , Zuid Brazilië zijn ) De meeste geologen vinden dat scenario echter totaal onmogelijk ...vergeet niet dat er in de kern van de Aarde ook kernfusies plaatsvinden).
Een ander probleem is de besmetting door uitval in gebieden groter dan Europa en nefast voor mens , dier en plant.
Dan is er de directe straling ...die dodelijk kan zijn , maar ook pas na jaren zijn gevolgen laat zien (kankers , misgroeiingen). De straling is onzichtbaar , men kan ze niet ruiken , niet onmiddellijk voelen :dus mensen leven in onzekerheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ergste mogelijk is dat de wereld vergaat. Maar dat zal wel niet. Opzich is de meltdown het gevaarlijkst als de radioactieve deeltjes de met grote hoeveelheden de lucht in komen, en dan ook nog de wind precies richting Tokyo staat. Dan zal die gehele stad ontruimt moeten worden, of in elk geval andere drastische maatregelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee denk ook niet dat de wereld vergaat :-)
Er zal een grote economische schade optreden, aangezien een groot deel van het gebied onbruikbaar zal zijn voor tientallen jaren.