wat is een fragmentarische ontwikkeling? als je het hebt over aardrijkskunde.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stfw

Het beste antwoord

Je kan dat best uitleggen met een paar voorbeeldjes.
In woestijngebieden wordt nauwelijks aan landbouw en veeteelt gedaan. Het kan nu gebeuren dat er een weg , pijpleiding , spoorweg wordt aangelegd om delfstoffen zoals tin ,aardolie te vervoeren. Aan de rand van die wegen ... ontstaat soms op beperkte schaal wel landbouw , omdat het gebied bereikbaar wordt .
Dat is een voorbeeld van fragmentarische ontwikkeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Fragmentarisch betekent versnipperd. Het zou in de aardrijkskunde dus kunnen betekenen dat er wel ontwikkeling te zien is, maar maar op heel weinig plekken, verspreid door het land waar het om gaat.