Dubai is een 'emiraat', dat is een provincie of rijk dat door een prins bestuurd wordt. De Verenigde Arabische Emiraten (VAE) zijn een land in Azië. Dubai is dus een van de Verenigde Arabische Emiraten . Geen land dus maar een deel ervan.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je hulp. Nu kan ik weer verder met mijn project!

Andere antwoorden (4)

Nee dat is een stad in de VAE (Verenigde Arabische Emiraten). Stad zelf heeft bijna 1,2 miljoen inwoners en is de hoofdstad van het gelijknamige emiraat Dubai.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,dat is een stad in Bulgarije.
Mijn Familie gaat daar wonen dus daarom!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google earth!?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja
Dubai is en een landje maar is ook de naam van de hoofdstad van dat landje.
Aan het hoofd van dat land staat een emir.
Zeven van die oliestaatjes , met als belangrijkste Abu Dabi en Dubai vormen samen een Federale Staat.
Vroeger stonden die landen (6 ervan)op papier onder gezag van Engeland ...als Trucial Coast of Verdragskust. De Engelsen lieten echter die staatjes vrij onafhankelijk.
Later zijn er verdragen gekomen tussen die (ministaatjes) en ook Ras Al Kaymah trad toe.. zo zijn De Verenigde Arabische Emiraten ontstaan.
Men heeft eerst geprobeerd ook Qatar en Bahrein tot die Federatie toe te voegen , maar de dynastieën kwamen niet tot een vergelijk.
Ook met Oman ( en Maskate) heeft men een mislukte poging ondernomen .

Toegevoegd na 19 minuten:
Dubai is net geen stadstaat , maar het scheelt niet veel.
Kijk eens naar die vreemde kustlijn , met allemaal schiereilandjes in de vorm van palmen en eilandjes in de vorm van de wereld. Daaraan zie je ook onnozel en extravagant en potsierlijk superrijken zijn die met hun kapitaal geen blijf weten ... terwijl veel van hun gastarbeiders nauwelijks genoeg krijgen om te overleven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
dat klopt maar waarom is het geen land
SentWierda
3 jaar geleden
@sherana. Dubai is een sjeikdom. Te vergelijken met Beieren als deelstaat in Duitsland.
Beieren is geen land. Dubai is geen land maar onderdeel van het land VAE: Verenigde Arabische Emiraten. De VAE was in 1971 het 132ste lid van de Verenigde Naties.
Zie: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/verenigde-arabische-emiraten/reizen/reisadvies