De Elbroes ligt in de kaukasus en dat is toch geen Europa. Dus de Mont Blanc is de hoogste berg van Europa.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elbroes, Europa (5642 m)

Voor Europa is het volgens sommigen de Mont Blanc
(4811 m). Echter de hoogste berg van Europa is de Elbroes, die zich in het noorden van het Kaukasus bevindt, nabij de grens tussen Europa en Azië.

Toegevoegd na 2 minuten:
De Elbroes is met 5642 m hoogte de hoogste berg van Europa, Rusland en de Kaukasus. De Elbroes ligt in de Grote Kaukasus, in het zuidwesten van de autonome Russische republiek Kabardië-Balkarië, vlakbij de grens met Georgië en de autonome Russische republiek Karatsjaj-Tsjerkessië. In het Balkaars, de taal van de autochtone bevolking aan de voet van de berg, heet de berg Mingi-Taoe.

De Kaukasus wordt doorgaans als de grens tussen Europa en Azië beschouwd. De Elbroes ligt zo'n 20 km ten noorden van de hoofdbergkam van de Kaukasus en behoort daarmee tot Europa. Ook in het Aziatische deel van de Kaukasus is er geen hogere berg dan de Elbroes. De berg heeft twee toppen en de betekenis van de naam Elbroes is dan ook twee toppen

Hij ligt nog net aan in Europa dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de Mont Blanc