wat gebeurt er met een druppel die in de zee valt? hoe verdeelt dat druppeltje zich of doet hij dat niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (7)

Een druppel water gaat op in het geheel.
Een druppel olie blijft drijven en veroorzaakt erg veel leed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het verdeeld zig maar dat merk je niet egt in een zee met heel veel water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De watermoleculen uit de druppel beginnen zich rustig te verdelen tussen alle andere moleculen.

Toegevoegd na 17 seconden:
Zie het filmpje hieronder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de druppel lost op in het zeewater

Toegevoegd na 32 seconden:
en vermengd zich
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer het zelf maar eens: neem een grote emmer met water, laat er heel voorzichtig 1 druppel water invallen die je een kleurtje hebt gegegeven met bij een beetje inkt, of een druppel koffie.

In het begin zie je nog waar de kleur in de emmer is gevallen maar na een tijd is het weg

eigenlijk is dit natuurlijk niet helemaal eerlijk want je kijkt naar de verspreiding van de kleur en als bijv de kleurstof zwaarder is dan het water zal hij uiteindelijk naar de bodem zakken. Maar misschien geeft het toch een idee.

Je kunt het herhalen terwijl je een beetje roert in de emmer, dan ik de kleur heel snel weg
13 jaar geleden
Een druppel is water zonder zout. Zeewater is water met een beetje zout in oplossing. De druppel vermengt zich met het zeewater tot dat het zoutgehalte weer gelijk is aan dat van zeewater en dat is heel snel gebeurt. Hij vermengd zich dus niet over al het zeewater, waarom zou ie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het valt uit elkaar tot aan moleculeniveau, om zich uiteindelijk, na lange tijd, over de hele wereld te vermengen.