Dat is een openbare publieke ruimte met als functie een groene long van de stad te zijn. De meeste parken zijn artificieel aangelegd.
Sommige parken lijken siertuinen , met een tweede minder stilistisch stuk voor recreatie , zoals een speelpleintje , zandbak ,speelweiden ,muziekkiosk...
Vroeger waren de meeste parken in de betere buurten en hadden iets stijfburgerlijk.
Later bij bewustwording van gebrek aan groen en speelruimte werden ze ook in volkswijken opgetrokken.
In groters steden zijn er ook secundaire fenomenen ontstaan : ontmoeting- en trimplaats (homosexuelen), een plaatsje voor huwelijksfoto's , een plaats voor dealers ....geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

samenkomen van mensen,lekker ontspannen gaan zitten,
lekker met je hond ravotten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
gekke minner toch, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja weer een jaloers iemand hahaha
wandelen, ontspannen, genieten, rust, natuur beleven, geur en kleur gewaarworden, er zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bomen zuiveren de lucht, dus een park maakt een stad gezonder. Er mogen meestal geen auto's rijden, dus de kinderen kunnen er onbekommerd spelen. Vaak zijn er ook een zandbak en klimrekken in een park geplaatst.
Je kunt er een lekker ommetje wandelen, eventueel met hond, of met je kindje in een wandelwagen. Ook is er vaak een vijver in een park en daar zwemmen eenden en/of zwanen in. Dat is leuk om naar te kijken, en om eventueel stukjes brood te gooien.
Amadea
13 jaar geleden
Een stukje natuur waar je genieten kunt.
Voor iedereen vrij toegankelijk,zonder een cent te moeten betalen.
En tevens een eens wat andere aanblik tussen al dat beton,en asfalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naast recreatie voor mensen, is een park ook een klein eco-systeempje, waar veel meer dieren leven dan je zou denken.
van egel tot spitsmuis tot eekhoorn tot specht en uil.
een plek voor ze om te leven en zich voort te planten.
13 jaar geleden
Een park dient vaak ter ontspanning en rust. Om even met je gedachten te relaxen en aan iets anders te denken dat je situatie thuis, op het werk of op school.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om een multifunctionele plek ( in alle betekenissen van het woord) te zijn, voor mens ,dier, en zichzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een rustgevende plek waar je van alles kan doen:
Yoga, Spelen in een speeltuin, bezienswaardigheden bekijken, wandelingen maken,
Spelen met je hond, rustig werken, eten en drinken, chillen, klimmen (in bomen/speeltoestellen), observeren, mediteren, sporten, huiswerk maken, werken, tekenen, lezen enz. enz.
Oftewel gewoon een plek waar iedereen mag komen (zonder te hoeven betalen).
En doen wat je wil/fijn vind.
Als ik in een park kom ga ik er lekker chillen of picknicken of ik ga er lekker spelen.
Eigenlijk is het een plek waar je even kan doen wat je wil in rust.
Plaatje bij antwoord