Het gebied rond Durban heeft een Cfa-klimaat: vochtig subtropisch. Doordat er hier voortdurend een aanlandige zeewind vanaf de oceaan waait, zijn de winters beduidend zachter dan in de Afrikaanse gebieden met een Cwa-klimaat.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wanneer het om het lezen van de Köppen-kaart is , zou je best Cfa aanduiden (omdat de meeste kaarten dit bevestigen .(Cfa= vochtig sub-tropisch klimaat ).
Durban kent veel regen door de Bengalen Stroming in de Oceaan.
Maar ook Csa en vooral Csb (Mediterraan klimaat ) is heel goed verdedigbaar (a droger , b natter) ,omdat de warme temperaturen en neerslag niet extreem zijn .
Iets naar het Zuiden waar de Bengalen stroom en moesson invloed wegvalt is het zeker Mediterraans (Kaapstad)
Cfa kan opgaan voor de kust , dus Durban , maar een klimaat kan op enkele kilometers afstand al gans anders zijn .