Ongeveer 6,85 miljard.
Kijk even op http://www.econoshock.be/2009/wereldbevolking-op-weg-naar-9-miljard/ daar staat een counter.
Klik op "Population" aan de linkerkant van de counter.
Natuurlijk kloppen deze cijfers niet precies, maar het geeft een goede indruk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou de minner dan ook meteen even het juiste antwoord willen geven, als het mijne fout is?

Andere antwoorden (6)

tussen de 5 en 6 miljard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn bijna 7 miljard mensen op de wereld . Het cijfer van 7 miljard wordt misschien volgend jaar bereikt. Toch exacte cijfers zijn moeilijk te geven. In China is bijvoorbeeld isop dit moment een volkstelling bezig , omdat men niet eens weet hoeveel mensen er bij benadering wonen. ( dus al die tellertjes is een beetje onzin)
Feit is dat 80% van de mensen in wat we 'ontwikkelingslanden' noemen wonen.
Onderstaande grafiek geeft een prognose van de bevolkingsgroei.
Je kan ook zien dat de huidige wereldbevolking bijna verdrievoudigd is vergeleken met 50 jaar geleden.
Wanneer we het consumptiepatroon van West-Europa bekijken , dan zou de wereld maar 2 miljard mensen kunnen verdragen. wanneer we allen zoude leven zoals in India , dan zou er maar overbevolking zijn op 18 miljard mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op 2 november 2010: 6.879.000.000 (6 miljard en 879 miljoen).

Daar komen gemiddeld---met het huidige aanwastempo--- zo'n 150 miljoen per jaar bij.

Er zijn thans ca. 5 miljard mensen teveel op Aarde,omdat er niet voldoende voedsel,grondstoffen en energieproductie is om íedereen een welvarend bestaan te kunnen garanderen ,naar de maatstaven van onze Westerse geïndustrialiseerde en technologische,consumptieve samenleving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of ze echt bestaan?
De wereldbevolking telt telt ongeveer 6,7 miljard zielen, maar dat verandert elke seconde. In China zijn ze op dit moment weer eens aan het tellen geslagen. Vanochtend stond er in de krant dat ze weer 200.000 kwijt waren. Nou ja zeg, kunnen ze dan niet eens tellen? En ze hebben nog wel van die mooie telraampjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ze een paar zakjapannertjes opsturen ???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog nooit in China geweest merk ik. Ze doen wel zo interessant, maar als je even naar het westen reist is het armoede troef. En dat betekent ook dat ze geen batterijtjes hebben voor die Japannetjes. En de batterijen zijn snel leeg want er moet een heeeeeleboel geteld worden.
Het bijzonderste wat ik daar meegemaakt heb was het wisselen van een gloeilamp. Zoals je weet is de fitting van een lamp voorzien van schroefdraad. Nou de Chinese lamp niet. De fitting was vervangen door een metalendraad die in de vorm van een schroefdraad was gewonden. En wat denk je? Hij deed het ook nog. Gloeien bedoel ik.
Ongeveer 6.000.000.000, waarvan 1.000.000.000 Chinees
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6 a 7 miljard