Wat moet ik doen als ik na het maken van de studiekeuzetest nog niet weet of dit de studie voor mij is?

Ik doe momenteel gymnasium, maar toch trekt het HBO me enorm. Nu heb ik al verschillende studiekeuzetests gedaan en ik denk aan Facility Management.
Later zou ik dan graag specialiseren in Events Management.

Ik weet alleen echt niet waar en alle websites beweren weer wat anders m.b.t. de verschillende scholen!
Wat moet ik nu doen om niet de verkeerde schoolkeuze te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Beste Gert,

Ik ben het eens met Foo. Om meer over scholen te weten te komen, is het leuk en leerzaam een kijkje te nemen op de campus. Een Open dag is hiervoor een ideale gelegenheid. Ik studeer Facility Management aan de HS Zuyd en ik geloof dat er binnenkort weer een OpenDag aankomt.
Voor meer informatie kun je eens kijken op de website van onze studie. Ik heb hem hieronder bijgevoegd als bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt in dit geval het beste een gesprek aanvragen met je mentor. Op school moet alle informatie aanwezig zijn m.b.t. vervolgstudies.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De scholen die deze opleiding aanbieden, hebben elk hun eigen invulling. Op de website van de hogeschool zelf kun je dit redelijk terugvinden.

Ik raad je vooral aan om de open dagen te bezoeken van de scholen die je aanstaan. Daar kun je ook met studenten praten die de opleiding volgen of kort geleden zijn afgestudeerd. Zorg er dan voor dat je een duidelijk beeld hebt van wat jij wil en dat je ze goede vragen kunt stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet niet iets gaan doen wat je niet wilt ik zit nu in atheneum 2 alleen ik ga strakjes liever naar het Sint Lucas (tekenen enzo) en daar hoef je helemaal geen atheneum diploma voor te hebben maar zon diploma komt altijd en overal van pas!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Garanties krijg je nooit. Maar je lijkt toch al redelijk te weten wat je aanspreekt. Kijk welke opleidingen dit bieden en ga de open dagen langs, en kijk welke opleidingen je het meest enthousiast maken: de inhoud van de studie, maar ook de sfeer van de opleiding, de eventuele extra's die ze kunnen bieden, noem maar op.

Succes met kiezen!