Klopt het dat een opleiding in de zorg niets kost?

Mijn vriendin die jaren in de kinderopvang heeft gewerkt wil graag in de zorg gaan werken.
Maar ze heeft geen budget om een nieuwe opleiding te bekostigen.
Hoe werken zorgopleidingen precies en is er een minimum of maximum leeftijd vereist, ze is 53.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het zou fantastisch zijn als dat niks zou kosten. Helaas is dat wel zo.
Als je al binnen een zorginstelling zou werken, is het (nog) mogenlijk dat je werkgever de opleiding voor je betaald, of gedeeltelijk.
Wat ze zou kunnen doen is kijken bij zorginstellingen naar vacatures. Het kan zijn dat ze mensen de opleiding nog aanbieden. (BBl niveau 3)
Het zal moeilijk worden aangezien de regering wil dat mensen boven de 30 zelf hun opleiding moeten gaan betalen. (Maar dat is nog niet zeker)
Heb een site erbij gedaan, waar je kunt kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je voor een bedrijf (zorgplek ) gaat werken en dan in contract gaat kost het voor jou niks,mits daar in het contract andere regels over zijn gemaakt.

Maar als je gewoon weer full time naar school gaat moet je uitteraard gewoon betalen, en kan je geld krijgen van je studie finaciering.