Welke opleiding past bij mij?

Ik zou graag veel van de wereld willen zien, maar ook daarover leren.

Dus een opleiding die je (deels) in het buitenland volgt is niet genoeg, ik zou ook graag over landen en cultuur leren.
Ik heb havo gedaan, dus hierna volgt een HBO studie, antwoorden met universitaire studies heb ik niks aan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Hier een aantal links van sites waar je wat meer info kunt vinden over op het buitenland gerichte HBO-studies en wat je later mee kan gaan doen:

Oriëntaalse talen en communicatie: http://www.carrieretijger.nl/opleiding/taal-communicatie/commercieel/orientaalse-talen-en-communicatie

International business and management: http://www.hbostart.nl/economie/ibms/

Tolk / vertaler: http://www.carrieretijger.nl/opleiding/taal-communicatie/commercieel/tolk-vertaler

Je zou ook na je HAVO een HBO propedeuse kunnen halen (het eerste jaar dus) en daarna een universitaire opleiding kunnen gaan doen, bijvoorbeeld culturele antropologie (o.a. in Leiden en Nijmegen): http://www.fsw.leidenuniv.nl/ca-os/aanstaande-studenten/waarom-antropologie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

tja, dit is misschien een dooddoener: HBO toerisme en recreatie.
13 jaar geleden
Ik zou eerst een HBO-propedeuse halen en dan vervolgens inschrijven voor bijvoorbeeld een universitaire opleiding cultuurwetenschappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het HBO is dat wat lastig, maar met een opleiding Journalistiek en Communicatie kom je ook in het buitenland. Misschien niet direct tijdens je opleiding maar na je afstuderen kun je buitenlandcorrespondent worden.

Ook met de opleiding Hoger Hotelschool kom je sneller in het buitenland. Zeker met je stages.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt natuurlijk journalistiek gaan doen. Ten eerste je komt aan de andere kant van de wereld en het is nog eens ontzettend leerzaam!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien de Marine iets voor jou ? die zoeken tegenwoordig bijna alleen nog hoger opgeleide en bieden je de kans om te leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leraar Engels / Duits / Frans / Nederlands etc.
In Azie leren ze graag deze talen.

En je moet die talen van het land ook kennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
archeologie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarvoor zijn speciale tests de zgn bit test (beroepen interessetest, Als je daardoor loopt kun je precies zien naar welke beroepen je interesse uitgaat