Op welke manieren kan ik 'redelijk' geld verdienen met schrijven?

Een realistisch idee om waar te maken bedoel ik hiermee. Ik ben zelf nog student maar vind schrijven erg leuk. Mijn blogs vinden veel mensen erg leuk. Jammer genoeg kom ik er niet verder mee dan een eigen weblog en mn blog op hyves.

Ik vraag mij daarom af: met welke beroepen (die voor mij haalbaar zijn als student zijnde en eigenlijk dus een bijbaan zouden moeten zijn) zou ik een beetje kunnen bij verdienen?

Kan dit uberhaupt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Er zijn heel veel schrijfwedstrijden waar je aan mee kunt doen, die leuke geldprijsjes hebben. Die wedstrijden zijn vaak ook een goede manier om je verhalen van commentaar te laten voorzien en je eigen schrijfwerk te verbeteren.
Dit is natuurlijk geen 'geregeld inkomen' maar wel heel leuk om te doen.

Hieronder een link naar een website waar wedstrijden verzameld worden, en een linkje naar dé wedstrijd in 'mijn' genre (S&F).

Toegevoegd na 1 minuut:
Ach en dan vergeet ik nog: als je een hobby hebt, kun je stukjes gaan schrijven voor bladen voor mede-hobbyisten. Daar krijg je vaak een auteursvergoeding voor. Of je kunt stukjes schrijven voor een plaatselijke krant als free-lance journalist. Vaak ook goed voor een klein geldbedragje per gepubliceerd stukje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jou tips bevallen mij wel :P
Nog meer? hhaha

Andere antwoorden (7)

De ingrediënten voor een bestseller bijeenbrengen en een uniek verhaal schrijven. Kijk naar de methodes en thema's van succesvolle schrijvers van dit moment!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou websites gaan bouwen voor bedrijven eventueel in dienst van dergelijk bedrijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt copywriter (tekstschrijver) worden voor bijvoorbeeld websites. Daar is serieus een markt voor. Op verschillende websites, onder andere sitedeals kun je een advertentie plaatsen. Je moet dan wel een beetje marketing kennis hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt goed bent, wil een krant je misschien wel als free lancer iets laten doen.
Informeer in ieder geval eens bij het plaatselijke dagblad, bij de huis-aan-huis krant e.d.

Je moet ze natuurlijk wel iets te bieden hebben, dus voorbeelden van stukjes en stukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt er misschien niet rijk van, maar velen weten enkele honderden euro's per maand bij te verdienen op:

http://www.infonu.nl/

Bovendien is het leuk om je kennis / ervaring met anderen te delen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat studeer je? Journalistiek?
En in welke richting van schrijven ben je geinteresseerd (schrijven is namelijk erg breed, er is veel verschillend werk)? Vind je het ook leuk om teksten van nieuwsdiensten die binnen komen letterlijk over te schrijven? Wil je een boek schrijven? Wil je in een web-team zitten? Wil je voor een krant werken? Er zijn best een hoop mogelijkheden, waar je ook je boterham mee kan verdienen.
Wel zul je last hebben van aardig wat concurrentie. Ook is het zo dat ontelbaar veel mensen leuke blogs schrijven (of dat minstens tegen ze gezegd wordt), dus denk er wel goed over na of je dit écht wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou met een freelance fotograaf kunnen gaan samenwerken en dan je werk verkopen aan een tijdschrift.