Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op welke manieren kan ik 'redelijk' geld verdienen met schrijven?

Een realistisch idee om waar te maken bedoel ik hiermee. Ik ben zelf nog student maar vind schrijven erg leuk. Mijn blogs vinden veel mensen erg leuk. Jammer genoeg kom ik er niet verder mee dan een eigen weblog en mn blog op hyves.

Ik vraag mij daarom af: met welke beroepen (die voor mij haalbaar zijn als student zijnde en eigenlijk dus een bijbaan zouden moeten zijn) zou ik een beetje kunnen bij verdienen?

Kan dit uberhaupt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn heel veel schrijfwedstrijden waar je aan mee kunt doen, die leuke geldprijsjes hebben. Die wedstrijden zijn vaak ook een goede manier om je verhalen van commentaar te laten voorzien en je eigen schrijfwerk te verbeteren.
Dit is natuurlijk geen 'geregeld inkomen' maar wel heel leuk om te doen.

Hieronder een link naar een website waar wedstrijden verzameld worden, en een linkje naar dé wedstrijd in 'mijn' genre (S&F).

Toegevoegd na 1 minuut:
Ach en dan vergeet ik nog: als je een hobby hebt, kun je stukjes gaan schrijven voor bladen voor mede-hobbyisten. Daar krijg je vaak een auteursvergoeding voor. Of je kunt stukjes schrijven voor een plaatselijke krant als free-lance journalist. Vaak ook goed voor een klein geldbedragje per gepubliceerd stukje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jou tips bevallen mij wel :P
Nog meer? hhaha

Andere antwoorden (7)

De ingrediënten voor een bestseller bijeenbrengen en een uniek verhaal schrijven. Kijk naar de methodes en thema's van succesvolle schrijvers van dit moment!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou websites gaan bouwen voor bedrijven eventueel in dienst van dergelijk bedrijf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden