Is het mogelijk om na de onderwijs HBO-opleidingen van de LOI door te gaan met een master aan een reguliere universiteit?

Hier staan allerlei lerarenopleidingen op HBO niveau die je kan volgen: http://www.loi.nl/hogeschool/onderwijs/index.htm
Stel je zou kiezen voor deze opleiding tot scheikundeleraar. Kan je dan, als je deze hier behaald hebt, aan een universiteit de Master scheikunde volgen?
Diezelfde vraag voor wiskunde, natuurkunde, enz.

Ik kan hier niets over vinden, hopelijk kan iemand mij helpen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Ja tuurlijk kan dat.

Het is een volwaardige HBO opleiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan lang niet altijd, en het kan soms wel als je een schakelprogramma volgt.

Hier een citaat:

"Een hbo-opleiding sluit niet naadloos aan op een universitaire master. Een bachelor in het hbo is meer toepassingsgericht van aard, terwijl een universitaire studie veel nadruk legt op onderzoek en analytische vaardigheden.

Toelating, aanmelding en inschrijving
Met een hbo-achtergrond heb je vrijwel altijd eerst een intakegesprek bij de betreffende opleiding. De examencommissie beslist over de toelating en stelt het te volgen schakelprogramma vast. Je schrijft je vervolgens eerst in als bachelorstudent (tenzij je rechtstreeks toegelaten wordt tot de master, wat meestal niet het geval is)."

Zie de link: een prima interactieve site, waar je alles te weten kunt komen. In jouw geval kan doorklikken naar "betamasters" interessant zijn.
Succes!