Je kunt een taal pas echt goed leren door langere tijd in het betreffende land te verblijven! Pas wanneer je dagelijks de taal hoort en moet spreken leer je zelfs in die taal te denken. Als je de taal ook nog eens moet lezen omdat alles in die taal geschreven staat, leer je het al snel.
Ik heb met alleen mijn school Duits enkele jaren In Duitsland gewoond en gewerkt als verkoopster. Dan moet je wel in die taal spreken en lezen, vooral omdat je daar op tv niets anders hoort, leer je het erg snel en ga je zelfs Duits denken. Op bezoek in Nederland moest ik dan weer omdenken en gooide er veel klakkeloos vertaalde niet bestaande woorden uit zoals ;" ramen poetsen", omdat Duitsers "die Fenster putzen". Wil je in Nederland blijven om een andere taal te leren, ga dan op een cursus in die taal, doe puzzels in die taal op internet of lees websites uit dat land. Houd je er zoveel mogelijk mee bezig en bezoek eens de site www. Babbel.com. Hier kun je je registreren en online een cursus uitkiezen in; Duits, Engels, Frans,Italiaans, Spaans, Portugees en Zweeds.
Ik doe de Italiaanse cursus daar en je begint heel eenvoudig, gaat steeds verder en kunt je eigen tempo aanhouden. Je kunt jezelf introduceren bij andere leerlingen en met hen chatten in de taal. Ze helpen je ook en jij hen, het is heel gezellig en je leert makkelijk, ook de uitspraak. Neem eens een kijkje .Het is gratis, maar als je voor een cursus kiest kan je geen andere doen, dus kies voor die taal die je echt wilt leren.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Door in het land te gaan wonen.
En anders als je nog heel jong bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om naar het land zelf te gaan en dan bij voorkeur naar een plaatsje waar niet teveel toeristen komen, waar de bevolking grotendeels alleen de eigen taal spreekt zodat je gedwongen wordt ook zoveel mogelijk in die taal (aangevuld met handgebaren) te communiceren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf denk ik een taalcursus. Of misschien een iemand uit dat land leren kenen, en het daar misschien van leren :S?
Mijn moeder is ook getrouwd geweest met een Egyptenaar, waardoor ze nu ook Arabisch kan verstaan, en deels ook schrijven.

Zelf in dat land te gaan wonen ofso, lijkt me nog een hele klus..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jezelf onderdompelen in de taal. Eerst een basiscursus doen en dan zo veel mogelijk luisteren, lezen en spreken. Veel naar praat programma's luisteren. Eerst beginnen met kinderboeken lezen. Dan overstappen naar literatuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel met (wat kleinere) kinderen praten die de taal spreken en makkelijke kinderboekjes. (plaatjes/woorden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door er continu mee bezig te zijn

TV kijken in de taal, kranten lezen,boeken lezen artikels lezen in de taal
De taal regelmatig spreken met andere

Toegevoegd na 22 uur:
PS : waarom kunnen veel jongeren zeer goed engels omdat ze veel boeken tv programma's spelletjes of soms zelf engels praten schrijven op internet forum
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Televisieprogramma`s kijken in de betreffende taal.

En dan met name programma`s die je al kent, of nog beter een sport, waarvan je de regels in het Nederlands al kent.

Gaandeweg ga je dan steeds meer begrijpen hoe die regels in een andere taal benoemd worden.

Omdat die sport vaak steeds door dezelfde verslaggevers besproken wordt, ga je die mensen steeds beter herkennen en begrijpen, ook indien ze het even over iets anders dan die sport hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plaats in een huis aan huis krant een advertentie .
En vraag een persoon die de taal machtig is om jou te helpen om die taal machtig te worden .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste manier is om je te omgeven met mensen die de taal spreken die je wilt leren, of beter nog: Ga wonen in het land waarvan je de taal wilt spreken. Je kan jaren les volgen maar in de praktijk leer je het 3 x sneller op deze manier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was in 1997 in Hongarije ,en ken de maar enkele woorden hongaars.
Ik werd gedwongen om hongaars te praten,want engels en duits kenden de mensen waar ik verbleef niet.
In het begin ging het met pen en papier,en langzamerhand ging het steeds beter,gewoon omdat ik geen keus had.
Mijn idee je moet gewoon naar het land toe ,en daar een poosje wonen en leven onder de gewone mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was 16 jaar toen ik naar NL kwam vanuit Indonesië. Ik heb 4 jaar lang Nederlands moesten leren om goed te kunnen spreken en schrijven. De beste manier vind ik om een taal te leren is om "te denken in die taal". Ik heb zonder woordenboek geleerd. Ik vraag vaak (nu nog) wat het woord betekent aan mensen en leggen ze uit met voorbeelden (synoniemen). Dat is het beste. Ook veel lezen en spreken, niet te vergeten durven te praten, en veel vragen stellen. Veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt een beetje van je eigen stijl van leren af. Houdt je heel erg van gezelligheid dan zou ik je aanraden een zomercursus in het land zelf te doen, en daarbij te wonen in een gastgezin. Liefst een cursus waar niet te veel andere nederlanders of makkelijk engelssprekende mensen komen. Een docent dit geen nederlands spreekt help sowieso al.
In het algemeen lijkt onderdompeling mij het best. Dus als je niet van huis kunt kan je TV kijken en lezen enzo. Gebruik bv bij het lezen een woordenboek op de computer en kopieer ieder nieuw woord in een apart document, zodat je ze nog een kunt bekijken. Bij de TV kan je de ondertiteling in de taal zelf erbij aan zetten, als je het in het begin zonder niet kan volgen.
Probeer in je woonplaats iemand te vinden die uit het betreffende land komt, als je van koken houdt kan je het combineren met elkaar recepten uit het eigen land leren.
Als je helemaal niet van leren houdt kan je het beste in het land zelf gaan wonen, en vooral werken, dan moet je wel.
Als het gaat om een taal die je op het VWO moet leren, dan heb je wellicht een ander antwoord nodig, meer over de techniek van leren. Maar dit zijn mijn tips.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een algemene regel voor leren is:

Ik hoor en ik vergeet.
Ik zie en ik herinner.
Ik doe en ik begrijp.

Wat je hoort en ziet, is wel belangrijk, maar echt goed leren doe je met je spieren. Zorg dus voor afwisselende manieren van leren. Niet alleen voorzeggen nazeggen, maar ga aan de slag met mensen die die taal spreken. Zorg dat ze je opdrachten geven in die andere taal. Zo zijn er legio manieren om met die vreemde taal aan de slag te gaan. Als je er maar actief mee bezig bent, het liefst met je spieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga er heen, op reis bijvoorbeeld, of ga er werken en lees boeken in die taal of schrijf liedjes teksten die je van op de radio hebt, probleem is dan dat je geen radio liedjes kunt laten opnieuw afspelen en vertaal deze door ze op papier neer te schrijven, zoek de betekenis eens op, zo leer je het beste......