Wat maakt de Nederlandse taal voor buitenlanders zo moeilijk om te leren? graag een paar voorbeelden.

nederlands staat bekend als een moeilijke taal om te leren, maar wat maakt het nu zo moeilijk? Voorbeelden bij de uitleg graag:D

Weet jij het antwoord?

/2500

De ontbrekende logica in de Nederlandse taal is erg lastig. Veel andere talen zijn logischer. Nederlands kent veel uitzonderingen. Dat is lastig uit te leggen aan iemand die hier niet opgegroeid is. Ook de lidwoorden zijn ontzettend moeilijk te leren. Ik woon al vanaf mijn zesde in Nederland en nog heb ik af en toe problemen met bepaalde lidwoorden.

Afgezien van vorige voorbeelden is ook de uitspraak van sommige klinkers erg lastig. Neem bijvoorbeeld het woord "rekenwerk". Daar komt 3x een "e" in voor die op 3 verschillende manieren wordt uitgesproken. Daarnaast is ook erg lastig voor mensen om vervoegingen van werkwoorden goed te doen. Bijvoorbeeld het woord "wordt". Voor veel mensen is het erg lastig te begrijpen dat er "dt" hoort te staan.

En dubbele betekenissen van woorden, let maar eens op hoeveel Nederlanders zelf nog niet eens weten wanneer het dt is en wanneer een d of een t.

Buiten de goede voorbeelden zoals eerder genoemd. Alle regels hebben uitzonderingen en de regels worden elke x jaar herzien. En wij hebben in NL ook veel leenwoorden uit andere talen waardoor verwarring kan ontstaan.

Sowieso is het voor oudere mensen moeilijk om een extra taal aan te leren. Bij kinderen ligt dit anders. Het is alleen wel zo, als bij kinderen de moedertaal thuis 'goed en correct' wordt gesproken, het voor hen ook veel makkelijker is om een extra taal te leren. Ik weet niet precies waarom, maar dat vertelde een vriendin van me die logopedie studeert.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100