bij gym moet van school(leraar) alles in kist, na gym is mijn mobiel gepikt, is school dan aansprakelijk of niet. heb al aangifte gedaan. wat nu?

kan iemand mijn uitleggen wat ik het best kan doen, het moet van school verplicht, en nu is mij mobiel gepikt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (8)

Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen spullen.
''Wij kunnen er niks aan doen dat je mobiel is gestolen.''

Dat is wat de school ongetwijfeld zal zeggen, je kan er niks aan doen, behalve goed opletten of een klasgenootje niet toevallig rondloopt met je mobiel.

Het kan natuurlijk ook dat je mobiel uit de kist is gevallen toen een ander zijn/haar spullen uit de kist pakte. Zoek dus eerst nog eens goed rond in de gymzaal.

Tip: Stop je mobiel voordat je gym hebt in je kluisje, dan is er geen kans meer op zoekgeraakte of gestolen voorwerpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naar mijn mening is de leraar (school) schuldig.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik zit ook op school en de leraren zeggen altijd tegen mij: 'Laat alles niet in de kleedkamer liggen. Dan wordt het gestolen.' Dit heeft dus niet goed geholpen in jou zicht.

Ga met de gymleraar een onderzoek instellen.

Wie er bij de bak is geweest
Bel je eigen mobiel op

Stel een paar verdachten op en bel die ouders en vraag of ze erop willen letten als hij ook een nieuw mobieltje heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee de school is niet aansprakelijk ,
je mag officieel je mobiel niet eens meenemen, het heeft niets met het school te maken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk mag je je mobiel meenemen, alleen niet gebruiken tijdens de les. Wat als je onderweg pech hebt en iemand moet bellen, daar zit dan zonder mobiel met een lekke fietsband op het verlaten platteland. (Bij wijze van spreken).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Officieel mag je je mobiel niet meenemen? Die is nieuw voor mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo zei mijn zoon het en die zit op de pabo loopt stage op school
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pabo = basisschool, dit gaat over een (waarschijnlijk) middelbare school
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@marion: dat is één school waar die regel blijkbaar geldt, het is zeker niet een algemene regel op alle scholen in Nederland. Veel gebruikelijker is simpelweg de regel dat de mobiel niet hoorbaar aan mag staan in de les en ook niet onhoorbaar gebruikt mag worden in de les.
Je kan niet echt veel meer doen. Toen je constateerde dat je mobiel niet in de kist zat, had je meteen aan de bel moeten trekken. Dit, zodat de gymdeuren gesloten worden en de dader ingesloten is. Dan was het slechts een kwestie van de inhoud inspecteren van de tassen, jassen.

Dit, als men stelt dat niemand het gymlokaal binnengekomen/uitgegaan was tijdens het gymen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De school kan alleen aansprakelijk worden gesteld als het voor scholen verplicht is om kluisjes beschikbaar te hebben, en als die er dan niet blijken te zijn. (Uiteraard moet je je mobieltje dan ook in die kluis leggen, en niet in een 'willekeurige' kist.)
Het wordt dus googlen of het scholen verplicht is kluisjes beschikbaar te stellen :).

Toegevoegd na 3 minuten:
Eerlijk gezegd, denk ik dat er zelfs ook dan nog juridische hobbels voor je op de weg kunnen liggen. Zelfs als een school (of bedrijf / persoon / stichting / etc.) in gebreke blijft, is 't nog niet altijd vanzelfsprekend dat dat de verwachte aansprakelijkheid tot gevolg heeft.

Wat je nog kan doen: Marktplaats en Ebay in de gaten houden of er een mobieltje van jouw type ergens (vooral in de buurt van de plaats van de diefstal) wordt aangeboden. Herken je je mobieltje, dan de politie inlichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb dit ook eens aan de hand gehad met mijn zoon.
Een afgesloten kist, voor verschillende klassen die tegelijkertijd gym hadden en op het moment dat mijn zoon zijn mobiel wilde pakken was hij weg.

School was niet aansprakelijk want ze hadden alle voorzorg maatregelen genomen. Wel vervelend om te weten dat het dus een medeleerling is die de telefoon gestolen heeft.

Omdat hij toevallig een oude telefoon van mij bij zich had hebben we er verder geen toestanden van gemaakt.
Misschien kan je bij de verzekering van je ouders terecht, even bellen kan altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk het schoolreglement er eens op na. Daarin staat meestal iets in de zin van:
"Breng beter geen dure voorwerpen mee naar school. De school is niet aansprakelijk voor diefstal van of schade aan spullen van de leerlingen."
De kans dat je school verantwoordelijk kunt stellen is heel erg klein. Dus aangifte doen bij de politie, is het beste wat jij gedaan hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
school is niet aansprakelijk maar je kan wel vragen of school je wil helpen, en hoe kan je mobiel nou gestolen zijn als de LERAAR op de kist moest letten. wij hebben dat ook op school. En antwoorders, geef niet zulke stomme antwoorden als "je mag geen mobiel meenemen" dit mag wel, als je er maar niet mee speelt of laat zien. En als je band nou lek is en je moet ergens naar toe, wat dan? dan heb je geen mobiele telefoon, lekker slim!!!!