Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er vrijstellingen die je kunt krijgen als je van HAVO 5 naar VWO 5 doorstroomd?

Na succesvol afronden van de HAVO

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik heb het antwoord zojuist al gevonden op internet.

http://www.twentscarmelcollege.nl/showpage.asp?steID=3&ID=1101

>Vrijstellingen: Voor de volgende vakken in 4, 5 en 6 VWO wordt een leerling die overstapt van 5 HAVO vrijstelling verleend: Ckv, Anw, Maatschappijleer en 40 sbu Lob1. Voor deze vakken wordt de kwalificatie ‘voldoende’ (eindcijfer 6) verleend. Een hoger cijfer kan verkregen worden door aan één of meer schoolexamens deel te nemen. Daaraan is echter het risico verbonden op een lager cijfer uit te komen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

In mijn tijd niet. Sterker nog, je moest er nog een vak bijnemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je komt meestal zelfs 'n vak te kort wat je in je eigen tijd zult moeten bijspijkeren. Voor alle informatie kun je het beste naar een mentor of decaan stappen.

Scholen hebben eigen eisen voor de overstap van 5HAVO naar 5VWO. In onderstaande link een voorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, dat Bierdopje;

Nee, die regels zijn nog zo als vroeger, je moet er een vak extra bijkiezen. Mijn dochter is dit jaar van 4 naar 5 HAVO gegaan en heeft in de vakantie de wiskunde moeten inhalen die ze voor 5 VWO straks nodig heeft, maar niet in haar HAVO-profiel zat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding