Wat is een prettig,actueel onderwerp voor het schrijven van een artikel?

Ik moet twee artikelen schrijven;

1. verbonden met sociaal pedagogisch hulpverlening / maatschappelijk werk.

2. actueel onderwerp waarbij ik de visie van verschillende sociologen kan betrekken.

Ik ben totaal inspiratieloos, wie weet boeiende onderwerpen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ben reuze benieuwd hoe het toch komt, dat jongeren vandaag de dag, zich zo ontzettend kunnen vervelen. En zichzelf op de slaapkamer opsluiten met hun pc. Wat is dat toch? Toegevoegd na 13 minuten: Dus ik bedoelde mijn vraag niet waarom de vraagsteller geen onderwerp wist, maar als onderwerp die jongeren die zich vervelen. (dit ter verduidelijking)

Over zwerfjongeren, maar of dat prettig is zoals je vraagt? Wat is een prettig onderwerp in die hoek; het gaat op veel fronten nou niet echt goed.

Dak- en thuislozen. Ik heb wel wat info if needed. Ik heb zelf orthopedagogie gestudeerd.

1. Schiet de opvoeding van kinderen door ouders te kort in het leren herkennen, erkennen, uiten en valideren van emoties? Zo ja: Hoe kan er een pedagogische bewustwording in de samenleving worden gecreëerd die er voor zorgt dat ouders de emoties van kinderen meer leren valideren en daarmee het zelfbeeld van het kind leren te versterken? 2. Hoe kijken diverse sociologen nou echt tegen het legaliseren van drugs aan? Welke positieve dan wel negatieve effecten verwachten zij? Verwijs hierbij bijvoorbeeld naar de studie c.q. het experiment Rat Park uit de jaren 70 van de Canadees Bruce Alexander.

Bronnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rat_Park

1. nu eens mooie verhalen van de kinderbescherming. 2. pepernoten nu al in winkel: hoe ga je als ouders daarmee om?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100