Waar kan ik het best een stageplaats zoeken als aankomend psychologisch-pedagogisch assistent (toegepaste psychologie) die met volwassenen wil werken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet voor deze opleiding begeleiding hebben van een universitair geschoolde psycholoog, ga eens na voor je zelf waar deze mensen werken. Je zegt zelf al dat je met volwassen wil gaan werken. Nu moet je deze twee gaan combineren. Waar werken psychologen met volwassenen?

Zoek naar instellingen die je aanspreken. (goudengids!)
Het beste is gewoon instelling telefonisch te gaan benaderen. Vraag naar de afdeling personeel en organisatie en vraag beleefd aan de betreffende persoon of het gelegen komt dat je belt. En leg je vraag voor...

Mijn ervaring is dat dit beter werkt dan meteen gaan 'solliciteren d.m.v een brief, dit komt mogelijk later als de instelling hier om vraagt.

Hiermee voorkom je onnodig werk door bijv bedrijven te schrijven die misschien helemaal geen studenten toegepaste psychologie aannemen. Doen ze dit wel heb je meteen een streepje voor omdat je al contact hebt gehad (verwijs hier naar in je brief) en gerichte vragen hebt kunnen stellen.

Eigenlijk moet je het zien als een normale sollicitatie als je op zoek bent naar een betaalde baan.

Ik weet uit ervaring dat nog niet veel bedrijven bekend zijn met deze vrij nieuwe opleiding, dus zorg dat je voldoende informatie hebt over de inhoud van de opleiding. Stel eventueel voor om informatie op te sturen als ze hier nog niet voldoende mee bekend zijn.

Veel succes met je studie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij de stage coordinator van je opleiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer het eens bij de ggz
13 jaar geleden
Wil je in de eerstelijnszorg? Daar hangt het vanaf.
Dan kun je bij een psychologenpraktijk meelopen.