Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

goed opletten tijdens de les.
je zou thuis ook kunnen oefenen met een cursus er zijn wel van die bandjes dan hoor je een stem praten. en die moet je dan napraten.
als je het veel hoort dan leer je het ook makkelijker.
misschien zijn er ook wel simpele online cursussen. en anders even in een goeie boekhandel kijken
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De beste manier om frans te leren is om een paar weken naar Frankrijk te gaan en je uitsluitend te omringen met franstaligen en dan ook uitsluitend frans te spreken. Dit zou je in de vakantie kunnen doen, bijvoorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een keer ''Frans voor Dummies'' door om je kennis op te halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb al 8 jaar Frans en nog steeds kan ik niet vloeiend Frans spreken. Volgens mij moet je er echt voor gaan, wil je dit echt goed kunnen.

Gewoon de werkwoorden goed leren en neem anders een penvriendin. De werkwoorden zijn erg belangrijk en probeer Franse spellen te spelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leer vooral onmiddellijk in het Frans te denken...vabaf Uw eerste lessen.
Lees Uw stripverhalen in het Frans...en gemakkelijke boeken
Zoek een paar Franstalige chat vrienden etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de bibliotheek en leen daar franstalige kinderboeken.
Ga in Frankrijk op vakantie.

Ik kan je zeggen: ik heb 8 jaar Frans gehad op school en ik kom al 20 jaar ieder jaar een hele periode in Frankrijk en ik kan me daar goed redden. Maar als ik Frans spreek, denken mensen dat ik ook goed Frans ken, en dan beginnen ze rap terug te praten en dan ben ik het kwijt. Ik zeg dus heel vaak: lentement, pas si vite, tranquille
s'il vous plaît.
Fransen vind het heel leuk als je in hun eigen taal praat.

Kijk of hier iets voor je bij is:
http://www.gratisfransleren.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding