Bij mij op school krijg je in de brugklas duits als je VMBO doet. En pas in de 2de als je havo/ vwo doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Op de meeste scholen vanaf de 2e klas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er van af.
Ik kreeg al in de eerste Duits.
(And of course Nederlands en Engels)
En krijg er nu in de tweede Frans bij.

Ik doe HAVO
Jij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kreeg al in het vijfde leerjaar frans
Ik weet van HAVO en VWO dat je in het eerste jaar op de middelbare school al Duits als vak hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit op TH en nu over een weekje begint mijn eerste schooldag in de tweedeklas en ik krijg duits sinds de eersteklas... :( zo moeilijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit op Gymnasium zit nu in de derde, kreeg het begin 2e klas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zat op de mavo en kreeg het al meteen in de eerste klas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De school van mijn kinderen (in iedergeval afdeling VWO en Havo/VWO) geeft duits in de eerste en als keuze vak kan je vanaf de tweede spaans erbij doen. (Uiteraard tevens Frans en Engels vanaf de eerste)

Derhalve blijkt uit de reacties dat er geen echte standaard voor is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons op school was het vroeger vanaf de tweede klas, ongeacht of je Mavo, Havo of VWO deed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit in de 2e en heb voor het eerst Duits en ik doe vwo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt af welke studierichting.

Toegevoegd na 44 seconden:
Voor een richting dat bij het bedrijfsleven aansluit zal je meer talen moeten.