Er is weer een school afgebrand. Branden de meeste scholen in NL af in de laatste week van de schoolvakantie?

Toegevoegd na 6 minuten:
Graag cijfermatig onderbouwen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Mogelijk heeft het wel iets te maken met he 'I don't like mondays' syndroom bij een aantal jongeren.
Zo kurkdroog (grinnik) is het de laatste dagen nu toch ook niet dat alles zomaar in brand schiet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Denk dat het eerder toeval is hoor.
Ze branden misschien wel af doordat het onweerde???
Blikseminslag oid, maar toeval lijkt het mij wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een school afbrand in de laatste week van de zomervakantie dat is het opzich groter nieuws
omdat de school dan net weer op het punt staat te beginnen.
Als dat hetzelfde nieuws de mensen half in het voorjaar word bereikt.
Dat is ook heel erg maar dan komt het nieuws dat toch anders binnen.
En misschien dat je dat best wel zou willen maar dat gewoon weg niet waar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, de oorzaak van de meeste schoolbranden is voornamelijk brandstichting bij vandalisme of na inbraak. De branden ontstaan bijna altijd op tijdstippen buiten de schooluren. Het heeft dus niks te maken met de laatste week van de schoolvakantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien dat veel leerkrachten opgebrand zijn op het eind van het schooljaar; de gebouwen volgen een aantal weken later?