Hoe noem je nou eigenlijk de school na de middelbare school (het is een mbo school)

wat is nu precies de naam voor de school na middelbare school.

Toegevoegd na 9 minuten:
je hebt bijvoorbeeld de high school, maar wat zit daarvoor en wat komt daarna.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je in de VS, in de UK of in Nederland?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland, maar misschien is engeland makkelijker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vóór high school komt primary school, achteraf college of university.

Antwoorden (10)

Een vervolgopleiding zou ik zeggen.

Toegevoegd na 17 minuten:
In Amerika komt College daarna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na de middelbare school kan je naar het Middelbaar Beroeps Onderwijs. Je kiest dan een speciale richting, waarin je je wilt bekwamen om later daarmee werkzaam te zijn.
13 jaar geleden
Vervolgonderwijs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vervolgonderwijs, en dat is dan te verdelen in beroepsonderwijs (MBO, HBO) en wetenschappelijk onderwijs (Universiteit).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voortgezet onderwijs.

Toegevoegd na 3 dagen:
In Amerika heb je ; Middle School (junior high school)voor grade 5-9.
Daarna High School (upper secondary school) voor grade
9-12.
Een high school diploma is meestal vereist om verder te gaan naar een college of university, of 'other post- secondary education programs.
Als ik dus logisch nadenk en high school is 'upper secondary education', nog hoger is 'post-secondary' dan moet daarvoor 'pre-education' zitten.

Toegevoegd na 3 dagen:
pre-secondary education dus.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom nou het minnetje ? van mij een + want hier noemen wij het allemaal het voortgezet onderijs
amc
13 jaar geleden
Dank je wel Sim. Ik snap ook nooit iets van die minnetjes en ja, hierin de randstad heet het in elk geval voortgezet onderwijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Voortgezet onderwijs is hetzelfde als het middelbaar onderwijs. Het antwoord is dus fout. De min is niet van mij overigens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit me aan bij roqui, ook zonder min.
amc
13 jaar geleden
Is het dan niet basis-, middelbaar-en hogeronderwijs?
Of is er nog iets tussenin?
amc
13 jaar geleden
Je hebt; basisonderwijs,
VMBO; voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs,
HAVO; hoger algemeen voortgezet onderwijs,
VWO; voorbereidend wetenschappelijk onderwijs. Na het voortgezt onderwijs kunnen leerlingen naar het
middelbaar beroepsonderwijs of hoger(beroeps) onderwijs gaan.
Er wordt ook wel gesproken van secundair onderwijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minnetjes slaan weer eens nergens op, want dit is het enige juiste antwoord. Na de basisschool ga je in Nederland naar het voortgezet onderwijs, niks meer en niks minder. Alleen hebben we dat dan weer in allerlei smaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voortgezet onderwijs. De school voor high school heet pre-school en na highschool heet College
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij noemen dat hier het ROC
Het Regionaal Onderwijs Centrum
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In België:

Je kan na de middelbare school verschillende richtingen uit.
Je kan ofwel: hoger beroepsonderwijs volgen (BSO, 4e graad);
ofwel: volwassenenonderwijs;
ofwel: hoger onderwijs: universitair onderwijs van het korte type (een bachelor) of een bacheloropleiding aan de hogeschool
of een opleiding van het lange type (master) aan de universiteit of hogeschool;
ofwel: een BANABA (bachelor na bacheloropleiding);
ofwel: een BAMA (bachelor na masteropleiding);
ofwel: een doctoraatsopleiding (titel die je kan behalen bovenop je masterdiploma).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedoel je het roc?
nadat je van de mavo af komt zeg maar, uiteraard met diploma, dan heb je nog geen vak geleerd. Dan ga je of naar het roc of naar het stedelijk lyceum of naar een andere vervolgschool om een vak te leren.